donderdag 2 augustus 2007

Mijn repertoire (2)

Krijn hier.
Natuurlijk schrijf ik niet alleen maar korte verhalen. Momenteel ben ik ook aan een aantal langere verhalen (romans? Ooit wel, hoop ik) bezig. Het is alleen zo dat iedereen zegt dat je met korte verhalen gemakkelijker aan de bak komt, en dat je je van daaruit kunt uitbreiden naar het langere werk.
Een van de langere verhalen waar ik aan bezig ben is 32 juli, een thriller over een nabije toekomst waarin een grote ramp een einde heeft gemaakt aan 90 procent van de mensheid. Een overlevende van de ramp reist vanuit 2020 terug naar onze tijd om de ramp te voorkomen, en hij ontdekt dat op een dag die op geen enkele kalender genoemd wordt, 32 juli 2007, de zon voor de maan is geschoven waardoor de ramp zich voordeed. Hij moet dus terug zien te komen op dit onmogelijke tijdstip en zo de mensheid redden. Het wordt, denk ik, wel een erg lang werk.
Ook ben ik bezig aan Dood aan Gon Dapper, een humoristisch kinderboek over een man die wordt vermoord en terug uit de dood komt om wraak te nemen op zijn moordenaars. Dit klinkt misschien heel cliché, maar ik wil het in de vorm van een kinderboek gieten, en dat is nog nooit gedaan. Er zitten in het begin wel een paar verkrachtingsscenes, en ik denk dat ik terughoudend hiermee moet zijn, omdat de doelgroep wel kinderen vanaf 12 jaar is. Ook zit er geweld in, maar dat is dan meestal wel heel cartoonesk (onthoofdingen, waarna er met het hoofd wordt gebasketbald). Er gaan verder geen kinderen in dood of zo.
Tenslotte werk ik bij vlagen aan Angst in je hoofd, een psychologische thriller over een man die aan slapeloosheid leidt en stemmen in zijn hoofd gaat horen die hem zeggen dat hij de Antichrist is. Ik weet nog niet helemaal waar ik met dit verhaal naartoe wil, maar het moet eindigen met een confrontatie in een rijdende bus (dit stuk heb ik al geschreven) en ik wil de filosofie van Friedrich Nietzsche er wel in gebruiken. Verwacht dit boek niet binnenkort al in de boekenwinkel te zien.
Hier wou ik het weer bij laten. Op deze manier hebben jullie hopelijk een beter beeld van het stempel dat ik als auteur op mijn boeken wil drukken. Als ik een beroemd schrijver ben wil ik dat mensen aan de schrijfstijl en thematiek ook kunnen zien dat het van mij komt.
Wie weet ga ik met pseudoniemen werken ook, om een extra mystificatie te creeeren. Ik denk er wel eens na om een anagram van mijn naam, Krijn Krijbolder, te maken, maar ik kan de doos met Scrabblestenen nergens vinden. Heb jij een leuk anagram voor me? Laat het dan weten!
Krijn uit.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm... Misschien had je sommige van deze ideeen beter voor je kunnen houden...
Ik bedoel, in de zin van dat je wilt voorkomen dat mensen er met je ideeen vandoor gaan...

Anoniem zei

Jorrin Kijkbled!

Fritske! zei

Ehm... Krij Krijnbolder!
Das het beste dat ik kon bedenken...

Fritske! zei

of wacht...

oh nee toch niet. het blijft Krij Krijnbolder

Anoniem zei

Kirk de Boljijnrr

Ik weet het, het is niet veel.
Maar nog altijd beter dan Krij Krijnbolder.

Anoniem zei

De zon voor de maan? Vanuit de aarde gezien kan de zon onmogelijk voor de maan komen te staan.

Teh sucksorz!!!111!!!1

Krijn K. zei

Hé, dit is nog altijd fictie. In fictie hoef je je niet aan dat soort trivialiteiten te houden.